Освітні програми


ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

Високобайрацького навчально-виховного комплексу
«заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів – заклад дошкільної освіти» Кропивницької районної ради
на 2020– 2021 навчальний рік

Повна назва закладу: Високобайрацький навчально-виховний комплекс
«заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів – заклад дошкільної освіти» Кропивницької районної ради
Скорочене: «Високобайрацький НВК».
Юридична адреса закладу: вул. Центральна, 6,  с. Високі Байраки, Кропивницький район, Кіровоградська область. 27660, тел./факс 31-65-41,  e-mail: v-bayraki-school@ukr.net. код ЄДРПОУ 23221790.
Група у facebook «Високобайрацька освітня спільнота» - «https://www.facebook.com/groups/2661706784154065/»

Мовою освітнього процесу в закладі є українська мова.

На 2020/2021 н.р.:
Різновікова група дошкільного підрозділу - 18;
Кількість класів – 9;
Кількість учнів (1-9 класах) – 71.
Планується відкриття інклюзивного класу – 3 клас.

У відповідності до чинного законодавства Високобайрацький НВК здійснює освітній процес відповідно до рівнів загальноосвітніх програм трьох ступенів освіти: дошкільна освіта; початкова освіта тривалістю чотири роки; базова середня освіта тривалістю п’ять років.
      Науково-методична проблема: «Формування життєвих компетенцій учнів в умовах сучасного розвитку освіти через плекання здорової, національно-свідомої особистості в рамках «Школи сприяння здоров’ю».
  Головною метою діяльності закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої та дошкільної освіти.
Головними завданнями є:
забезпечення рівного доступу до якісної освіти та реалізації права громадян на повну загальну середню освіту, дошкільну освіту;
виховання громадянина України, який має шанобливе ставлення до родини, повагу до народних традицій і звичаїв, державної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
впровадження допрофільної підготовки навчання, поглибленого вивчення окремих предметів,  незалежно від місця проживання та задоволення потреб учнів у професійному самовизначенні і творчості.
формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної  самосвідомості, гармонійної особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
виховання в учнів (вихованців) поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина, формування основних норм загальнолюдської моралі
формування і розвиток особистості учня (вихованця), його здібностей і обдарувань, наукового світогляду, створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.
формування ключових компетентностей учнів: спілкування державною (і рідною, у разі відмінності) мовою, спілкування іноземними мовами, математична грамотність, компетентність у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальні і громадянські компетентності, підприємливість, загальнокультурна, екологічна грамотність та здоровий спосіб життя;
реалізація права учнів (вихованців) на вільне формування світоглядних переконань;
виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я учнів (вихованців);
створення умов для навчання талановитої, обдарованої молоді, залучення її до систематичної науково-дослідницької, пошукової, експериментальної роботи;
забезпечувати неперервність освітнього простору дошкільників і молодших школярів, цілісний особистісний творчий розвиток кожної дитини, створювати середовище для повної соціальної життєдіяльності дитини, її творчого розвитку, навчання, виховання, реалізації пізнавальних потреб протягом дошкільного дитинства і планового переходу до вищих освітніх ступенів. 
      Освітня програма створена  на 2020-2021 навчальний рік  відповідно до статті 33 Закону України «Про освіту», прийнятого 05.09.2017, що набув чинності 28.09.2017,  постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 №87 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти», постанови Кабінету Міністрів України від 24 липня 2019 №688 «Про внесення змін до Державного стандарту початкової освіти», наказів Міністерства освіти і науки України №268 від 21.03.2018 «Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-3 класів закладів загальної середньої освіти»,   відповідно до  наказів № 405 від 20.04.2018, згідно рекомендацій листа Міністерства освіти і науки України №1/9-254 від 20.04.2018 «Щодо типових освітніх програм для 2-11 класів», складається на основі навчальних планів, які подані у таких документах:
Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти
         Система внутрішнього забезпечення якості освіти складається з наступних компонентів:
·         кадрове забезпечення освітньої діяльності;
·         навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності;
·         матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності;
·         якість проведення навчальних занять;
·         моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей).
Завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти:
·         оновлення методичної бази освітньої діяльності;
·         контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок учнів, розробка рекомендацій щодо їх покращення;
·         моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища закладу;
·         створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників.
Освітня програма передбачає досягнення учнями результатів навчання (компетентностей), визначених Державним стандартом.
ЦІЛІ ТА ЗАДАЧІ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ НВК
 Загальні очікувані результати навчання здобувачів освіти
Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель/вчителька   у рамках кожної освітньої галузі. Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей учнів.
№ з/п
Ключові компетентності
Очікувані результати
1
Спілкування державною мовою
Уміння: ставити запитання і розпізнавати проблему; міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах (у текстовій формі, таблицях, діаграмах, на графіках); розуміти, пояснювати і перетворювати тексти задач (усно і письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні термінологію з окремих предметів, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на тематику окремого предмета; поповнювати свій словниковий запас.
Ставлення: розуміння важливості чітких та лаконічних формулювань.
Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей, доведення правил, теорем
2
Спілкування іноземними мовами
Уміння: здійснювати спілкування в межах сфер, тем і ситуацій, визначених чинною навчальною програмою; розуміти на слух зміст автентичних текстів; читати і розуміти автентичні тексти різних жанрів і видів із різним рівнем розуміння змісту; здійснювати спілкування у письмовій формі відповідно до поставлених завдань; використовувати у разі потреби невербальні засоби спілкування за умови дефіциту наявних мовних засобів; обирати й застосовувати доцільні комунікативні стратегії відповідно до різних потреб.
Ставлення: критично оцінювати інформацію та використовувати її для різних потреб; висловлювати свої думки, почуття та ставлення; ефективно взаємодіяти з іншими усно, письмово та за допомогою засобів електронного спілкування; ефективно користуватися навчальними стратегіями для самостійного вивчення іноземних мов; адекватно використовувати досвід, набутий у вивченні рідної мови та інших навчальних предметів, розглядаючи його як засіб усвідомленого оволодіння іноземною мовою.
Навчальні ресурси:підручники, словники, довідкова література, мультимедійні засоби, адаптовані іншомовні тексти.
3
Математична компетентність
Уміння: оперувати текстовою та числовою інформацією; встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо); розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту; будувати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об'єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати; прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач; використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях.
Ставлення: усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві, розвитку технологічного, економічного й оборонного потенціалу держави, успішного вивчення інших предметів.
Навчальні ресурси: розв'язування математичних задач, і обов’язково таких, що моделюють реальні життєві ситуації
4
Основні компетентності у природничих науках і технологіях
Уміння: розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі; будувати та досліджувати природні явища і процеси; послуговуватися технологічними пристроями.
Ставлення: усвідомлення важливості природничих наук як універсальної мови науки, техніки та технологій. усвідомлення ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях
Навчальні ресурси: складання графіків та діаграм, які ілюструють функціональні залежності результатів впливу людської діяльності на природу
5
Інформаційно-цифрова компетентність
Уміння: структурувати дані; діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність даних для розв’язання задачі; використовувати різні знакові системи; знаходити інформацію та оцінювати її достовірність; доводити істинність тверджень.
Ставлення: критичне осмислення інформації та джерел її отримання; усвідомлення важливості інформаційних технологій для ефективного розв’язування математичних задач.
Навчальні ресурси: візуалізація даних, побудова графіків та діаграм за допомогою програмних засобів
6
Уміння вчитися впродовж життя
Уміння: визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети; організовувати та планувати свою навчальну діяльність; моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; доводити правильність власного судження або визнавати помилковість.
Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь; зацікавленість у пізнанні світу; розуміння важливості вчитися впродовж життя; прагнення до вдосконалення результатів своєї діяльності.
Навчальні ресурси: моделювання власної освітньої траєкторії
7
Ініціативність і підприємливість
Уміння: генерувати нові ідеї, вирішувати життєві проблеми, аналізувати, прогнозувати, ухвалювати оптимальні рішення; використовувати критерії раціональності, практичності, ефективності та точності, з метою вибору найкращого рішення; аргументувати та захищати свою позицію, дискутувати; використовувати різні стратегії, шукаючи оптимальних способів розв’язання життєвого завдання.
Ставлення: ініціативність, відповідальність, упевненість у собі; переконаність, що успіх команди – це й особистий успіх; позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших.
Навчальні ресурси: завдання підприємницького змісту (оптимізаційні задачі)
8
Соціальна і громадянська компетентності
Уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів; аргументувати та відстоювати свою позицію; ухвалювати аргументовані рішення в життєвих ситуаціях; співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль в командній роботі; аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет; орієнтуватися в широкому колі послуг і товарів на основі чітких критеріїв, робити споживчий вибір, спираючись на різні дані.
Ставлення: ощадливість і поміркованість; рівне ставлення до інших незалежно від статків, соціального походження; відповідальність за спільну справу; налаштованість на логічне обґрунтування позиції без передчасного переходу до висновків; повага до прав людини, активна позиція щодо боротьби із дискримінацією.
Навчальні ресурси: завдання соціального змісту
9
Обізнаність і самовираження у сфері культури
Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії; враховувати художньо-естетичну складову при створенні продуктів своєї діяльності (малюнків, текстів, схем тощо).
Ставлення:культурна самоідентифікація, повага до культурного розмаїття у глобальному суспільстві; усвідомлення впливу окремого предмета на людську культуру та розвиток суспільства.
Навчальні ресурси:математичні моделі в різних видах мистецтва
10
Екологічна грамотність і здорове життя
Уміння: аналізувати і критично оцінювати соціально-економічні події в державі на основі різних даних; враховувати правові, етичні, екологічні і соціальні наслідки рішень; розпізнавати, як інтерпретації результатів вирішення проблем можуть бути використані для маніпулювання.
Ставлення:усвідомлення взаємозв’язку окремого предмета та екології на основі різних даних; ощадне та бережливе відношення до природніх ресурсів, чистоти довкілля та дотримання санітарних норм побуту; розгляд порівняльної характеристики щодо вибору здорового способу життя; власна думка та позиція до зловживань алкоголю, нікотину тощо.
Навчальні ресурси: навчальні проекти, завдання соціально-економічного, екологічного змісту; задачі, які сприяють усвідомленню цінності здорового способу життя
Виокремлюються в навчальних програмах такі наскрізні лінії ключових компетентностей:
·         «Екологічна безпека й сталий розвиток»,
·         «Громадянська відповідальність»,
·         «Здоров’я і безпека»,
·         «Підприємливість і фінансова грамотність».
Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, окремих предметів та предметних циклів; їх необхідно враховувати при формуванні шкільного середовища. Наскрізні лінії є соціально значимими над предметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.
Навчання за наскрізними лініями реалізується насамперед через:
·         організацію навчального середовища –  зміст та цілі наскрізних тем враховуються при формуванні духовного, соціального і фізичного середовища навчання;
·         окремі предмети – виходячи із наскрізних тем при вивченні предмета проводяться відповідні трактовки, приклади і методи навчання, реалізуються надпредметні, міжкласові та загальношкільні проекти. Роль окремих предметів при навчанні за наскрізними темами різна і залежить від цілей і змісту окремого предмета та від того, наскільки тісно той чи інший предметний цикл пов’язаний із конкретною наскрізною темою;
·         предмети за вибором;
·         роботу в проектах;
·         позакласну навчальну роботу і роботу гуртків.
Наскрізна
лінія
Коротка характеристика
Екологічна безпека й
сталий розвиток
Формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.
Проблематика наскрізної лінії реалізується через завдання з реальними даними про використання природних ресурсів, їх збереження та примноження. Аналіз цих даних сприяє розвитку бережливого ставлення до навколишнього середовища, екології, формуванню критичного мислення, вміння вирішувати проблеми, критично оцінювати перспективи розвитку навколишнього середовища і людини. Можливі уроки на відкритому повітрі.
Громадянська відповідальність
Сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства. Ця наскрізна лінія освоюється в основному через колективну діяльність (дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо), яка поєднує окремі предмети між собою і розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок.
Вивчення окремого предмета має викликати в учнів якомога більше позитивних емоцій, а її зміст — бути націленим на виховання порядності, старанності, систематичності, послідовності, посидючості і чесності. Приклад вчителя покликаний зіграти важливу роль у формуванні толерантного ставлення до товаришів, незалежно від рівня навчальних досягнень.
Здоров'я і безпека
Завданням наскрізної лінії є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище.
Реалізується через завдання з реальними даними про безпеку і охорону здоров’я (текстові завдання, пов’язані з середовищем дорожнього руху, рухом пішоходів і транспортних засобів). Варто звернути увагу на проблеми, пов’язані із ризиками для життя і здоров’я. Вирішення проблем, знайдених з «ага-ефектом», пошук оптимальних методів вирішення і розв’язування задач тощо, здатні викликати в учнів чимало радісних емоцій.
Підприємливість і фінансова грамотність
Наскрізна лінія націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння учнями практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо).
Ця наскрізна лінія пов'язана з розв'язуванням практичних завдань щодо планування господарської діяльності та реальної оцінки власних можливостей, складання сімейного бюджету, формування економного ставлення до природних ресурсів.
Рекомендовані форми організації освітнього процесу
 Основними формами організації освітнього процесу є різні типи уроку:
·         урок формування компетентностей;
·          урок розвитку компетентностей;
·         Урок перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей;
·         Урок корекції основних компетентностей;
·         Комбінований урок.
Також формами організації освітнього процесу можуть бути екскурсії, віртуальні подорожі, уроки-семінари, конференції, форуми, спектаклі, брифінги, квести, інтерактивні уроки (урок-дискусійна група, уроки з навчанням одних учнів іншими), інтегровані уроки, проблемний урок, відео-уроки тощо.
МОДЕЛЬ ВИПУСКНИКА
        Випускник Високобайрацького НВК і Нової української школи зокрема – це особистість, патріот та інноватор.
·         Цілісна особистість, усебічно розвинена, здатна до критичного мислення;
·         Патріот з активною позицією, який діє згідно з морально-етичними принципами і здатний приймати відповідальні рішення;
·         Інноватор, здатний змінювати навколишній світ, розвивати економіку, конкурувати на ринку праці, вчитися впродовж життя.
        Освічені українці, всебічно розвинені, відповідальні громадяни і патріоти, здатні до інновацій – ось загальна формула, до якої прагне школа і наша є не винятком. Стоячи на порозі великим змін, ми приймаємо їх і будуємо формулу «випускника» по максимумутому що віримо:  ось хто поведе Україну  в ХХІ століття.
Сучасний світ складний. Дитині недостатньо дати лише знання. Ще необхідно навчитися користуватися ними. Знання та вміння, взаємопов’язані з ціннісними установками учня, формують його життєві компетентності, необхідні для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці.
Ключові компетентності – це ті якості, яких кожен потребує для особистої реалізації, розвитку, активної громадянської позиції, соціальної інклюзії та працевлаштування і які здатні забезпечити життєвий успіх молоді у суспільстві знань.
До ключових компетентностей, визначених Новою школою і педагогічною радою належать:
1) вільне володіння державною мовою, що передбачає уміння усно і письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, а також любов до читання, відчуття краси слова, усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження, готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях;
2) здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами, що передбачає активне використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі, культурному житті громади, можливість розуміти прості висловлювання іноземною мовою, спілкуватися нею у відповідних ситуаціях, оволодіння навичками міжкультурного спілкування;
3) математична компетентність, що передбачає виявлення простих математичних залежностей у  навколишньому світі, моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань, усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини;
4) компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, що передбачають формування допитливості, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї, самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати, формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів, пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження;
5) інноваційність, що передбачає відкритість до нових ідей, ініціювання змін у близькому середовищі (клас, школа, громада тощо), формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади;
6) екологічна компетентність, що передбачає усвідомлення основи екологічного природокористування, дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства;
7) інформаційно-комунікаційна компетентність, що передбачає  опанування основою цифрової грамотності для розвитку і спілкування, здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях;
8) навчання впродовж життя, що передбачає опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання, організацію власного навчального середовища, отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб, визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення, навчання працювати самостійно і в групі;
9) громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, усвідомленням рівних прав і можливостей, що передбачають співпрацю з іншими особами для досягнення спільної мети, активність в житті класу і школи, повагу до прав інших осіб, уміння діяти в конфліктних ситуаціях, пов’язаних з різними проявами дискримінації, цінувати культурне розмаїття різних народів та ідентифікацію себе як громадянина України, дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя;
10) культурна компетентність, що передбачає залучення до різних видів мистецької творчості (образотворче, музичне та інші види мистецтв) шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості;
11) підприємливість та фінансова грамотність, що передбачають  ініціативність, готовність брати відповідальність за власні рішення, вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей, усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці, готовність до втілення в життя ініційованих ідей, прийняття власних рішень.
Усі перелічені компетентності однаково важливі й взаємопов’язані. Кожну з них діти набуватимуть послідовно, поступово під час вивчення різних предметів на всіх етапах освіти. Спільними для всіх компетентностей є такі вміння:
• уміння читати і розуміти прочитане;
 • уміння висловлювати думку усно і письмово;
 • критичне мислення;
 • здатність логічно обґрунтовувати позицію;
 • ініціативність;
 • творчість;
 • уміння вирішувати проблеми, оцінювати ризики та приймати рішення;
 • уміння конструктивно керувати емоціями, застосовувати емоційний інтелект;
 • здатність до співпраці в команді.
Основою такої моделі є Концепція Нової української школи.
Навчальний план на 2020 – 2021 навчальний рік складено:
         Дошкільний підрозділ (різновікова група) - програма розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт» за новою редакцією , якій надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (лист МОН України від 01.08.2017 №1/11-7684), за редакцією авторського колективу: Гавриш Н.В., Піроженко Т.О., Рогозянський О.С., Хартман О.Ю., Шевчук А.С., за загальною науковою редакцією професора Піроженко Т.О. та  продовжити користуватися програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі» (нова редакція). У 2ч. Ч.ІІ. від трьох до шести(семи) років/Аксьонова О.П., Аніщук А.М., Артемова Л.В. та ін.., наук.кер. О.Л.О.Л.Кононко. – Київ: ТОВ «МЦФЕР-Україна», 2015 (реком. МОН України наказ від 24.06.2014р. №750)
          Для 1, 2 та 3 класів – за Типовим навчальним планом для початкової школи з навчання українською мовою (під керівництвом Савченко О.Я., затверджена рішенням Колегії Міністерства освіти і науки України від 22 лютого 2018 року)
для  4 класів – за Типовими навчальними планами початкової школи, затвердженими наказом МОНмолодьспорт України від 20.04.2018 №407 (додаток 1);
для 5-9 класів – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 20.04.2018 №405(табл.1 (5-7кл.), табл 8 (8 – біол./хім; 9 – біол/хім).
Розподіл варіативної складової.
Додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової: у 1 класі 1 година на вивчення навчання грамоти, у 2 класі – українська мова/читання – 1 година, у 3 класі – українська мова/читання – 1 година.
Години на вивчення спеціалізованих навчальних предметів у 8 класі на біологію 1,5 години, на хімію  1 година; у 9 класі на  біологію 1 годину, на хімію  1 година.
В межах школи сприяння здоров’ю введено:
У 8, 9 по 1 годині факультативного курсу «захисти себе від ВІЛ» за програмою «Захисти себе від ВІЛ» ( формування здорового способу життя та профілактика ВІЛ/СНІДу для учнівської молоді старшого підліткового та юнацького віку. Автори: Т.В.Воронцова, В.М. Оржеховська, В.С. Пономаренко. Схвалено комісією з питань інноваційної діяльності та експериментальної роботи, лист ІІТЗО від 04.08.10, №1.4/18-3169).
Режим роботи
Високобайрацького навчально-виховного комплексу 5-ти денний
1.     Дошкільний структурний підрозділ працює з 7год.00хв. до 17 год.30хв.
2.     Загальноосвітній структурний підрозділ працює з 7 год.45хв. до 17год.00хв.
3.     Група продовженого дня працює з 12 год.00 хв. до 15 год.00хв.

Тривалість уроків
1.     У першому класі – 35 хвилин;
2.     У 2 – 4 класах – 40 хвилин;
3.     У 5 – 10 класах – 45 хвилин.
Розклад дзвінків
№ з/п
Початок уроку
Кінець уроку
Тривалість перерви
1
8.20
9.05
10хв.
2
9.15
10.00
10хв.
3
10.10
10.55
20хв.
4
11.15
12.00
20хв.
5
12.20
13.05
10хв.
6
13.15
14.00
10хв.
7
14.10
14.55



Навчальний план
Високобайрацького НВК на 2020– 2021 н.р.

Початкова освіта 1-3 класи
Освітні галузі
Предмети
Кількість годин
на тиждень
1 клас
Кількість годин
на тиждень
2 клас
Кількість годин
на тиждень
3 клас
Мовно-літературна 
Навчання грамоти/українська мова,  читання
7

7

7
Іншомовна
англійська мова
2
3
3
Математична
Математика
4
4
5
 Природнича, громадянська й історична, cоціальна, здоров’язбережувальна галузі)
Інтегрований курс «Я досліджую світ»

3




3



3
Технологічна
Трудове навчання
1
1
1
Інформатична
Інформатика
-
1
1
Мистецька*
музичне мистецтво
1
1
1
образотворче мистецтво
1
1
1
Фізкультурна**
Фізична культура
3
3
3
Усього
19+3
21+3
22+3
Додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять:



Навчання грамоти
1


Українська мова/Читання

1
1
Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня
20
21
22
Сумарна кількість навчальних годин інваріантної і варіативної скл1адових, що фінансується з бюджету (без урахування поділу класів на групи)
23
25
26
Початкова освіта 4 клас

Освітні галузі
Навчальні предмети
Кількість годин на тиждень у класах


4 клас
Мови і літератури
Українська мова
7
(мовний і літературний компоненти)
Англійська мова
2
Математика
Математика
4
Природознавство
Природознавство
2
Суспільствознавство
Я у світі
1
Мистецтво
музичне мистецтво
1

 образотворче мистецтво
1
Технології
Трудове навчання
1
Інформатика
1
Здоров'я і фізична культура
Основи здоров'я
1
Фізична культура
3
Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження   на учня
24
Сумарна кількість навчальних годин інваріантної і варіативної складових, що фінансується з бюджету (без урахування поділу класів на групи)
24

Базова середня освіта 5-9 класи
Освітні галузі
Навчальні предмети
Кількість годин на тиждень у класах
5
6
7
8
9
Біологічно-хімічн
Біологічно-хімічн
Мови і літератури
Українська мова
3,5
3,5
2,5
2
2
Українська література
2
2
2
2
2
Англійська мова
3
3
3
2
2
Зарубіжна література
2
2
2
2
2
Суспільствознавство
ІсторіяУкраїни
1
1
1
1,5
1,5
Всесвітня історія
-
1
1
1
1
Основи правознавства
-
-
-
-
1
Мистецтво
Музичне мистецтво
1
1
1
-
-
Мистецтво
-
-
-
1
1
Образотворче мистецтво
1
1
1
-
-
Математика
Математика
4
4
-
-
-
Алгебра
-
-
2
2
2
Геометрія
-
-
2
2
2
Природознавство
Природознавство
2
-
-
-
-
Біологія
-
2
2
2
2
Географія
-
2
2
2
1,5
Фізика
-
-
2
2
3
Хімія
-
-
1,5
2
2
Технології
Трудове навчання
2
2
1
1
1
Інформатика
1
1
1
2
2
Здоров’я і фізична культура
Основи здоров’я
1
1
1
1
1
Фізична культура
3
3
3
3
3
Години на вивчення спеціалізованих навчальних предметів
Біологія



1,5
1
Хімія



1
1
Години Школи сприяння здоров’я
Захисти себе від ВІЛ



1
1
Гранично допустиме навчальне навантаження
28
31
32
33
33
Всього
26,5
29,5
31
34
35

*В межах галузі «Суспільствознавство» у 5 –му класі вивчається курс «Історія України (Вступ до історії)»,  а в 6-му класі – інтегрований курс «Всесвітня історія. Історія України».
Освітнягалузь «Мистецтво»у 5-7-х реалізується навчальними предметами «Образотворче мистецтво» і «Музичне мистецтво», у 8-9-х класах викладається інтегрований курс «Мистецтво».
Освітнягалузь «Технології» у 5-9-х класах реалізується через предмети «Трудове навчання» та «Інформатика».

Програмне забезпечення    освітньої програми  
на 2020-2021 навчальний рік
для учнів закладів освіти І ступеня
(для 1- 4 -х класів)
НАКАЗ
№ 1272 від 08 жовтня 2019 року
Про затвердження типових
освітніх програм для 1 -2 класів
закладів загальної середньої освіти
Відповідно до абзацу двадцять четвертого частини першої статті 64 Закону України «Про освіту», підпункту 2 пункту 4 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630, постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти» (зі змінами) НАКАЗУЮ:
1. Затвердити типові освітні програми для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти:
1) Типову освітню програму, розроблену під керівництвом Савченко О. Я., 1-2 клас, що додається;
2) Типову освітню програму, розроблену під керівництвом Шияна Р. Б., 1-2 клас, що додається.
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
№ 1273 від 08 жовтня 2019 року
Про затвердження типових
освітніх програм для 3-4 класів
закладів загальної середньої освіти
Відповідно до абзацу двадцять четвертого частини першої статті 64 Закону України «Про освіту», підпункту 2 пункту 4 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630, постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти» (зі змінами) НАКАЗУЮ:
1. Затвердити типові освітні програми для 3-4 класів закладів загальної середньої освіти:
1) Типову освітню програму, розроблену під керівництвом Савченко О. Я., 3-4 клас, що додається;
2) Типову освітню програму, розроблену під керівництвом Шияна Р. Б., 3-4 клас, що додається.
Програми Нової української школи (1-3 класи)
Для 4 класу чинні програми на 2020-2021 н.р.:
Наказ МОНУ від 20.04.2018 року №405 ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ТИПОВОЇ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ II СТУПЕНЯ

Предмет


Назва програми (автор)
Клас
Г риф



Українська мова
(реалізується в рамках освітньої програми "Навчання грамоти) під керівництвом Савченка О.Я.
Типова освітня програма для ЗЗСО, розроблений під керівництвом Савченка О.Я.
1-3
Наказ МОН № 1273 від 08 жовтня 2019 року

Англійська мова
Типова навчальний план для ЗЗСО, розроблений під керівництвом Савченка О.Я.
1-3
Наказ МОН № 1273 від 08 жовтня 2019 року

Математика
Типова навчальний план для ЗЗСО, розроблений під керівництвом Савченка О.Я.
1-3
Наказ МОН № 1273 від 08 жовтня 2019 року

Я досліджую світ
Типова навчальний план для ЗЗСО, розроблений під керівництвом Савченка О.Я.
1-3
Наказ МОН № 1273 від 08 жовтня 2019 року

Технології (трудове навчання, інформатика)
Типова навчальний план для ЗЗСО, розроблений під керівництвом Савченка О.Я.
1-3
Наказ МОН № 1273 від 08 жовтня 2019 року

Мистецтво (музичне мистецтво, образотворче мистецтво)
Типова навчальний план для ЗЗСО, розроблений під керівництвом Савченка О.Я.
1-3
Наказ МОН № 1273 від 08 жовтня 2019 року

Фізична культура
Типова навчальний план для ЗЗСО, розроблений під керівництвом Савченка О.Я.
1-3
Наказ МОН № 1273 від 08 жовтня 2019 року

Українська мова
Українська мова. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів
4
Наказ МОН України  від 05.08.2016 № 948
Літературне
читання
Літературне читання. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів
4
Наказ МОН України  від 05.08.2016 № 948
Іноземна мова
Іноземні мови. Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів та спеціалізованих шкіл  
4
Наказ МОН України  від 05.08.2016 № 948
Математика
Математика. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

4
Наказ МОН України  від 05.08.2016 № 948
Інформатика
4
Наказ МОН України  від 05.08.2016 № 948
Природознавство
Природознавство. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

4
Наказ МОН України  від 05.08.2016 № 948
Суспільствознавство
(Я у світі)
Я у світі. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

3-4 класи
4
Наказ МОН України  від 05.08.2016 № 948
Музичне
мистецтво
Музичне мистецтво. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

4
Наказ МОН України  від 05.08.2016 № 948
Образотворче
мистецтво
Образотворче мистецтво. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

4
Наказ МОН України  від 05.08.2016 № 948
Трудове
навчання
Трудове навчання. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

4
Наказ МОН України  від 05.08.2016 № 948
Основи здоров’я
Основи здоров’я. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

4
Наказ МОН України  від 05.08.2016 № 948
Фізична культура
Фізична культура. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

4
Наказ МОН України  від 05.08.2016 № 948
Музичне
мистецтво
Мистецтво. Навчальна програма.
4
Затверджена  Наказом Міністерства освіти  і науки України від  20.04.2018 № 407



Програмове забезпечення виконання освітньої програми
на 2020-2021 н.р. для учнів 5-9 класів
Навчальні програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти. 2017 р., 2019 р.
Програми відображають засадничі ідеї Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392), ідеї концепції «Нова українська школа» (2016 р.).
(чинні у 2019/2020 навчальному році для 5-9 класів ЗЗСО)


Історія України  (програму затверджено наказом МОН України від 21.02.2019 № 235):
Всесвітня історія (програму затверджено наказом МОН України від 23.10.2017 № 1407):

Навчальні програми для 8-9 класів з поглибленим вивчення окремих предметів
Програми відображають засадничі ідеї Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392), ідеї концепції «Нова українська школа» (2016 р.).
(чинні у 2019/2020 навчальному році для 8-9 класів ЗЗСО)

Іноземні мови (англійська, німецька, французька, іспанська) (для ЗЗСО та спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов)


Предмет
Назва програми
Клас
Гриф
Математика
«Математика». Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Бурда М.І., Мальований Ю.І., Нелін Є.П. та інші)

5-6
Навчальну програму затверджено наказом Міністерства освіти і науки України  від 07.06.2017 року №804
Алгебра
«Математика». Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Бурда М.І., Мальований Ю.І., Нелін Є.П. та інші)
7-9
Навчальну програму затверджено наказом Міністерства освіти і науки України  від 07.06.2017 року №804
Геометрія
«Математика». Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (авт.Бурда М.І., Мальований Ю.І., Нелін Є.П. та інші)
7-9
Навчальну програму затверджено наказом Міністерства освіти і науки України  від 07.06.2017 року №804
Трудове
навчання
Програма для 5-9 загальноосвітніх навчальних       закладів
5-9
Навчальну програму затверджено наказом Міністерства освіти і науки України  від 07.06.2017 року №804
Інформатика
Оновлена програма.
Інформатика. 5 – 9 класи для загальноосвітніх навчальних закладів
5-9
Навчальну програму затверджено наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

Фізкультура
Оновлена навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів.
5-9
Навчальна програма затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 23 жовтня 2017 року №1407
Фізика
Навчальна програма для учнів7-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів
7-9
Навчальна програма затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від07.06.2017р.№804
Історія України


Всесвітня історія
Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів України з історії України, всесвітньої історії
5-9
Затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 21.02.2019 № 236
Затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407
Правознавство
Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів України з основ правознавства
9
Затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07. 06.2017 № 804
Зарубіжна
література
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. «Світова література» (2013 зі змінами)
5-9
Затверджена наказом МОН від 07.06.2017 № 804
Українська мова
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання (зі змінами)
5-9
Затверджена наказом МОН від 07.06.2017 № 804
Українська
література
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів
5-9
Затверджена наказом МОН від 07.06.2017 № 804
Географія
Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів України  з географії (оновлена)
6-9
Затверджена  Наказом Міністерства освіти  і науки України від 07.06.2017 р. №804
Біологія
Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів України з біології  (оновлена)
6-9
Затверджена  Наказом Міністерства освіти  і науки України  від 07.06.2017 року № 804
Хімія
Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів України  з хімії (оновлена)
7-9
Затверджена  Наказом Міністерства освіти  і науки України від 07.06.2017 року №804
Природознавство
Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів України  з природознавства  (рівень стандарту)
5
Затверджена  Наказом Міністерства освіти  і науки України від 07.06.2017 року №804
Мистецтво
Мистецтво.  5-9 класи
(оновлена)
8-9
Затверджена  Наказом Міністерства освіти  і науки України від 07.06.2017 р. № 804
Музичне
мистецтво
Мистецтво. 5-9 класи
(оновлена)
5-7
Затверджена  Наказом Міністерства освіти  і науки України від 07.06.2017 р. № 804
Образотворче мистецтво
Мистецтво. 5-9 класи
(оновлена)
5-7
Затверджена  Наказом Міністерства освіти  і науки України від 07.06.2017 р. № 804



Комментариев нет:

Отправить комментарий

  Нормативний путівник на 2020/2021 навчальний рік Законодавство змінюється постійно. Щоб знайти новий нормативний документ чи з’ясувати, що...